19. marraskuuta 2015

Piha ilman sua

Käykäähän ajan kuluksi lukemassa ystäväblogia: Piha ilman sua.
http://pihailmansua.sarjakuvablogit.com/

Ystävä nuoruudesta lähestyi minua, ja ehdotti blogien jakamista. 

"Tottakai, mikäs siinä!" Suostuin heti. :)

Blogi olikin sitten oikeastaan pienoinen shokki. Sarjakuva koostuu paljon puhuvista kuvista koskien lapsettomuutta. Jälleen toistan samaa: koskaan ei voi tietää toisten taustoista, kun ajatellaan lasten hankintaa. Älä utele. Älä taputa vatsaa. Älä painosta. 

"Muutamat ystävät tietävät siitä, että meille lasten saanti ei ole mitenkään yksinkertaista. Siitä huolimatta kohtaan lähes viikoittain vatsanseudun tuijottelua. Pahimpia ovat ne, jotka tietävät taipaleestamme, mutta silti heillä on pokkaa tulla silittelemään vatsaani ja kyselemään lasketun ajan perään. Törkeimmille kyselijöille minulla on tapana pamauttaa yhtä törkeästi takaisin. Yleensä heitän jotain siitä, että on turhaa silitellä tyhjää läskimahaa, koska en voi koskaan saada lapsia. Sen jälkeinen hiljaisuus on hunajaa korville ja pieni nostatus omalle itsetunnolle."

Olen kiitollinen kahdesta pienestä ihmeestäni, ja vaikka Namulla onkin kallon leikkaus edessä, en vaihtaisi mitään. Olen onnellisempi kuin koskaan elämässäni, ja kiitollinen siitä, mitä olen jo saanut <3

Ystäväni lapsettomuus ja tuska kouraisee syvältä. Tekisi mieli itkeä ja raivota. Tuntuu niin epäreilulta. 

Asiat saavat taas uutta perspektiiviä. Ole kiitollinen siitä, mitä sinulla on <3 Nauti elämästä, vaikka se olisi välillä vaikeaa <3 

Ystävälleni: En voi kuvitellakaan mitä olet joutunut käymään läpi, ja mitä sinua vielä odottaa edessäpäin. Voin vain uskoa parempaan huomiseen kanssasi ja olla täällä, jos joskus minua tarvitset <3 Kuuntelen. 






1 kommentti:

  1. :) Kiva blogi. -Eveliina- Jos haluat käydä kurkkaamassa mun blogia niin se löytyy https://tynntoivoa.wordpress.com/

    VastaaPoista